Εκπαιδευτική Επίσκεψη 2ου ΓΕΛ Καρδίτσας στα Γενικά Αρχεία του Κράτους

Την Πέμπτη 16/10 στα πλαίσια του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών θεωρητικής κατεύθυνσης, όπου μελετάται η γραφή και η σκέψη των κλασικών συγγραφέων, έγινε επίσκεψη του πρώτου από τα δυο τμήματα του Σχολείου Γενικά Αρχεία του Κράτους στην Καρδίτσα, όπου από το γραπτό υλικό (συμβολαιογραφικές, δικαστικές πράξεις, βουλεύματα κ.λπ.), έγινε εφικτό αφενός να εντοπιστεί η εξέλιξη της γλώσσας με βάση αυτή του 5ου και 4ου π.χ. αλλά και η διατύπωση της σκέψης από τα τέλη του 19ου ως τις αρχές του 20ου  αιώνα στη Θεσσαλία που προσιδιάζει σημαντικά στους αρχαίους. Αφετέρου έγινε αντιληπτή η μαγεία συγκέντρωσης, συντήρησης και μελέτης των αρχείων, γεγονός που συνέβαλε στις σκέψεις των μαθητών ως προοπτική σπουδών στη Σχολή Αρχειονομίας και αντίστοιχη επαγγελματική διέξοδος. Ο χώρος των Γ.Α.Κ. ενθουσίασε τα παιδιά, όταν είδαν και άγγιξαν χειρόγραφα του 1882 και πλέον. Ζήτησαν να μάθουν λεπτομέρειες για την επιστήμη της παλαιογραφίας, τα συμπλέγματα γραμμάτων και πως διαβάζονται. Απέκτησαν εποπτεία για το ανάγλυφο του χαρτιού γραφής το οποίο φέρει τη σφραγίδα του ελληνικού βασιλείου. Είδαν χαρτόσημα της εποχής. Διάβασαν το τυπικό μιας συμβολαιογραφικής πράξης, ενός βουλεύματος, μιας δανειακής πράξης, μιας αγοραπωλησίας, ενός προικοσυμφώνου, ενός πωλητηρίου  κ.λ.π.

Την ευθύνη της επίσκεψης και της ενημέρωσης για την ιστορία της ίδρυσης των Γ.Α.Κ και τον ιστορικό τους ρόλο,  για την επιστήμη της Παλαιογραφίας ανέλαβε η συνοδός καθηγήτρια κ. Χηροπούλου και αποφασιστική ήταν και η παρουσία της καθηγήτριας κ. Σκαμπαρδώνη. Η υπεύθυνη των Γ.Α.Κ. Καρδίτσας και το υπόλοιπο προσωπικό ενθουσιάστηκε από την ομολογουμένως άψογη παρουσία των μαθητών και τις ενδιαφέρουσες ερωτήσεις τους. Η κ. Αγγελίνα, υπεύθυνη των Γ.Α.Κ. δέχτηκε και  ξενάγησε τα παιδιά με ιδιαίτερο ενθουσιασμό, τους εξήγησε τι είναι τα Γ.Α.Κ. συγκρίνοντας τα με τα μάρμαρα και δεν έχει άδικο. Έδειξε παλιά μαθητολόγια, έδωσε ένα βιβλίο(έκδοση των Γ.Α.Κ.) ως δώρο σε κάθε παιδί.

Αξιολογώντας την επίσκεψη θα λέγαμε ότι άνοιξε ορίζοντες. Προβλημάτισε και ενθουσίασε η επαφή των παιδιών με το λόγο, τη σκέψη, τη γραφή και τα υλικά του παρελθόντος.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...