Παρουσία και εντυπώσεις των μαθητών του σχολείου μας στο 30ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας

Οι μαθητές του 2ου ΓΕΛ Καρδίτσας που παρακολούθησαν το Συνέδριο Μαθηματικών που διοργανώθηκε στην πόλη μας [Δήμου Παναγιώτης, Κακαργιάς Φώτιος, Καραμέτος Φραγκίσκος, Παπαστάθης Νικόλαος, Τσίνα Ελπίδα,(Β΄τάξη), Γρηγορίου Ιουλία, Καραγιάννη Μαρία,Λάππα Ζωή, Λάππας Αθανάσιος, Μαργιολά Μαρία-Σουμελά, Οικονόμου Αικατερίνη, Τίγκας Νικόλαος, Δεστούνης Δημήτριος (Γ΄τάξη)], έγραψαν το παρακάτω κείμενο.

Πριν την ανάγνωσή του, θεωρούμε απαραίτητο να σημειώσουμε πως η μαθήτρια της Θετικής Κατεύθυνσης του σχολείου μας Οικονόμου Αικατερίνη έθεσε προς την Συντονιστική Επιτροπή του Στρογγυλού Τραπεζιού με θέμα:”Μαθηματική Παιδεία στο Λύκειο και σύνδεσή της με τις εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση”, την εξής ερώτηση-παρέμβαση:”Μπορεί ένας μαθητής που αγαπάει τα Μαθηματικά και τα αντιμετωπίζει ως κάτι ξεχωριστό στην μαθητική του ζωή, να βρει τον χρόνο να ασχοληθεί σε βάθος με αυτά, όταν τα πλαίσια που θέτουν τα Αναλυτικά Προγράμματα και η σχολική καθημερινότητα είναι τόσο ασφυκτικά;” παρέμβαση που χειροκροτήθηκε από σύσσωμη την Επιτροπή η οποία αποτελούνταν στην πλειονότητά της από ανθρώπους που έχουν διαμορφώσει κατά καιρούς τα Αναλυτικά Προγράμματα των Μαθηματικών και έχουν γράψει σχολικά εγχειρίδια Μαθηματικών.

Με αφορμή το 30ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικών που έλαβε χώρα στην πόλη μας, εμείς, οι μαθητές του 2ου ΓΕΛ Καρδίτσας, πήραμε την πρωτοβουλία να διατυπώσουμε τις απόψεις μας και τις εμπειρίες μας. Ομολογούμε ότι μείναμε ιδιαίτερα εντυπωσιασμένοι, διότι μια τέτοια εκδήλωση ήταν κάτι πρωτόγνωρο για εμάς. Ωστόσο, υπήρχαν ορισμένα σημεία τα οποία δεν ικανοποίησαν τις προσδοκίες μας.

Αρχικά, το Μαθηματικό Συνέδριο, ως θεσμός, αποτελεί κομβικό σημείο όσον αφορά στα ζητήματα της ευρύτερης μαθηματικής κοινότητας. Πιο αναλυτικά, υπήρχε πολύπλευρη προσέγγιση των θεμάτων λόγω των πολυάριθμων εισηγήσεων που έκαναν σύνεδροι ποικίλων ειδικοτήτων. Οι εργασίες που μας παρουσιάστηκαν δεν περιορίζονταν μόνο σε θέματα μαθηματικών, αλλά επεκτάθηκαν και σε άλλους τομείς, όπως η ιατρική, η τεχνολογία, η γεωγραφία, που έχουν άμεση σχέση με τον μαθηματικό λογισμό. Επιπρόσθετα, θετικές εντυπώσεις μας άφησε το γεγονός ότι οι ομιλίες πραγματοποιούνταν παράλληλα και έτσι είχαμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε το θέμα που μας ενδιέφερε περισσότερο.

Ωστόσο, υπήρξαν θέματα που μας δυσαρέστησαν σχετικά με την οργάνωση. Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στο γεγονός ότι ο χρόνος μεταξύ των εισηγήσεων ήταν πολύ περιορισμένος και επομένως δεν διευκολυνόταν η έγκαιρη μετάβασή μας από τη μία αίθουσα στην άλλη. Παράλληλα, μας δυσκόλεψε και το ότι δεν ενημερωνόμασταν για αλλαγές στο πρόγραμμα.

Επιπλέον, είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε ένα από τα δύο στρογγυλά τραπέζια του συνεδρίου που αφορούσε στη μαθηματική παιδεία στο λύκειο και τη σύνδεσή της με την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συντονιστές και οι ομιλητές της συζήτησης αυτής αποτελούνταν από καθηγητές πανεπιστημίου και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και συμβούλους, ενώ οι σύνεδροι ήταν άτομα όλων των ηλικιών, γεγονός που έδινε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε ποικίλες απόψεις και να προτείνουμε λύσεις σχετικά με το εκάστοτε συζητούμενο θέμα.

Ακούστηκαν και γνώμες που υποστήριζαν την εισαγωγή περαιτέρω εξετάσεων, με σκοπό να ξεχωρίσουν οι μαθητές που έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για τη μετάβασή τους στο Γενικό Λύκειο. Με αυτό τον τρόπο όμως πιστεύουμε ότι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα εξελιχθεί σε ατελείωτο εξετασιοκεντρικό σύστημα. Τέλος, κι αυτό επίσης μας δυσαρέστησε, ειπώθηκε πως πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των Πανεπιστημίων, προοπτική που αυξάνει ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών.

Συμπερασματικά, η παρουσία μας στο 30ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικών μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε τον πολιτισμό που αντιπροσωπεύουν τα μαθηματικά και αποτέλεσε ερέθισμα για εμάς, ώστε να ασχοληθούμε περαιτέρω με την μαθηματική επιστήμη. Ήταν τιμή μας που το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στην πόλη μας και ευελπιστούμε να παρευρεθούμε σε μελλοντικά συνέδρια ως ακροατές ακόμη και ως εισηγητές.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...